De ce e-mailurile pe care le trimit ajung în SPAM?

Câți dintre voi v-ați întrebat măcar o dată „De ce e-mailurile pe care le trimit ajung în SPAM?” … Știm că sunteți mulți dintre voi și, cu acest articol, vrem să vă explicăm care sunt cauzele SPAM pentru e-mailurile dvs. de ieșire și, mai presus de toate, cum să rezolvați această problemă enervantă și dăunătoare.

Ce este SPAM-ul
Câți dintre voi știți originea termenului SPAM? Aceasta este o poveste destul de unică, care vine direct dintr-o schiță de benzi desenate din anii 1970 a lui Monty Python, în care chelnerița anunța meniul zilei în care fiecare fel conținea spam (nb un anumit tip de conserve de carne produse în SUA) și o doamnă a ajuns să treacă prin insistenta ofertă de feluri de mâncare pe baza acestui tip de carne care nu-i plăcea. A fost prima victimă a „spamului”!

Ulterior, termenul a fost adoptat, în domeniul IT, în sensul pe care îl știm cu toții astăzi: de a indica orice tip de mesaj nedorit, de la e-mailurile publicitare clasice până la comentariile neadecvate postate în chat-uri, forumuri, bloguri și rețele sociale.

În plus față de problema mai cunoscută a primirii de e-mailuri spam, deci mesaje anonime și nedorite în scopuri comerciale sau, foarte des, chiar mesaje înșelătoare (așa-numitele mesaje „phishing” – mesaje cu scopul de a fura date și informații cu caracter personal), există și o altă față a monedei: riscul ca e-mailurile pe care ni le trimitem noi să fie etichetate ca spam și, prin urmare, să nu fie primite corect de către destinatarii mesajului.
Aceasta este cu siguranță o problemă care ar putea crea și daune economice considerabile afacerii noastre. De fapt, ne gândim să trimitem un contract unui client prin e-mail și acesta nu îl primește, deoarece mesajul este filtrat în folderul „Junk mail”. Pe lângă pierderea potențială a clientului, riscăm să facem și o impresie proastă în ceea ce privește reputația și siguranța în ochii clientului.

Server sau domeniu în lista neagră: de ce se întâmplă?
Deci, să revenim la întrebarea inițială: „De ce e-mailurile mele trimise sunt etichetate ca SPAM?”. Să vedem împreună care sunt cauzele care pot determina această problemă.

Facem o distincție între mesajele „normale” care sunt trimise destinatarilor individuali și mesajele publicitare (buletine informative) care sunt trimise către un număr mare de adrese.

În ceea ce privește îmbunătățirea capacității de livrare a e-mailurilor comerciale, vom trata subiectul într-un articol separat mai aprofundat. Acum avem de-a face cu e-mailurile individuale către destinatari individuali trimiși din contul nostru, din domeniul nostru, ajung în folderul SPAM.

Unul dintre principalele motive pentru care e-mailurile trimise pot fi etichetate ca SPAM este includerea domeniului sau serverului în care domeniul este găzduit într-o listă neagră. Ce determină lista neagră a unui domeniu sau server? Trimiterea potențialelor mesaje de e-mail etichetate ca SPAM. Și aici intrăm într-o buclă în care în cele din urmă … mesajele pe care le trimitem nu sunt primite de destinatari, deoarece sunt considerați SPAM.

Deci, să facem un pas înapoi și să încercăm să înțelegem mai bine ce determină listarea neagră a unui domeniu / server în urma trimiterii oricăror e-mailuri SPAM.

Importanța parolei casetelor de e-mail
O puteți mărturisi: câți dintre voi lăsați parola implicită a cutiilor poștale sau utilizați secvențe ușoare (clasicul 123456) pentru a memora? Aici, acum vă explicăm de ce acest lucru NU este absolut de făcut!

Ușurința cu care parolele simple pot fi sparte este dezarmantă. Prin urmare, este important să urmați câteva reguli pentru a împiedica încălcarea contului dvs. de e-mail pentru a trimite mesaje SPAM care pot face ca domeniul dvs. să fie listat pe lista neagră sau, mai rău, tot serverul unde este găzduit:

Dacă aveți mai multe conturi de e-mail, primul sfat este să utilizați parole lungi și unice pentru fiecare cont. În acest fel, dacă un cont este piratat, va fi suficient să schimbați o singură parolă;
După cum sa indicat deja, încercați să nu utilizați parole care conțin nume sau prenume (sau date cu caracter personal în general) sau cuvinte de vocabular simple, cum ar fi sole123 sau mare456;
Păstrați parolele contului de e-mail în siguranță și nu le partajați cu alți utilizatori;
Chiar dacă nu există cazuri de încălcare a parolei sau furt, este o bună practică să schimbați parola în mod regulat;
Dacă este posibil, alegeți autentificarea „cu doi factori” sau platformele care vă permit să efectuați doi pași pentru verificarea autentificării. În plus față de parolă, este necesar un al doilea factor, de obicei un cod creat aleatoriu și trimis pe dispozitivul dvs. mobil.
Urmând aceste reguli simple, puteți preveni încălcarea contului dvs. de e-mail prin furtul parolei dvs. pentru utilizarea necorespunzătoare a trimiterii de mesaje e-mail care pot fi marcate ca SPAM și pot cauza listă neagră.

Actualizare = Securitate
O altă cauză foarte frecventă care cauzează listarea neagră a domeniului / serverului din cauza trimiterii de mesaje clasificate drept SPAM este prezența, pe site, a pluginurilor / extensiilor de contact învechite sau neprotejate. Să vedem în detaliu ce este.

Principalele aplicații CMS și web vă permit să integrați formulare de contact pe site-uri pentru a permite utilizatorului să își lase datele în urma cererii de informații. Aceste formulare trimit de obicei e-mailuri care confirmă completarea sau mesajele de răspuns automat și, de obicei, mesaje de notificare și către proprietarul site-ului.

Dacă aceste formulare de contact nu sunt configurate și protejate corespunzător, acestea ar putea fi o pradă ușoară pentru roboții automați care au scopul de a genera și trimite SPAM.

Cum ne putem proteja site-ul de formularele de contact? Cu siguranță, primul pas este să mențineți actualizările pluginurilor și extensiilor care gestionează formularele de contact. Actualizarea site-ului și a tuturor componentelor sale este întotdeauna primul lucru de făcut pentru a menține un nivel ridicat de securitate.
Mai mult, în ceea ce privește formularele de contact în mod specific, este important să permiteți sistemelor de solicitare a verificării de către cei care le completează, cum ar fi Google reCAPTCHA, să numească cele mai importante.

Gazduire partajata: regulile unui condominiu bun!
Când site-ul dvs. web folosește un serviciu de găzduire partajată, înseamnă că domeniul dvs. este găzduit pe un server, împreună cu alte domenii ale altor utilizatori. În acest mediu, mecanismul „condominium” este declanșat: dacă toate condominiumurile (domeniile) funcționează bine, condominiumul (serverul) va avea o bună reputație din punct de vedere al siguranței. În această situație ideală, toate e-mailurile trimise de pe toate domeniile de pe acel server vor avea o bună livrabilitate (capacitatea unui e-mail de a ajunge la destinatar).
În caz contrar, dacă chiar și doar unul dintre domeniile de pe serverul de la care este furnizat serviciul de găzduire partajată începe să aibă probleme cu trimiterea e-mailurilor etichetate ca SPAM, sistemele de control și securitate vor lista pe întregul server pe lista neagră, provocând probleme chiar și „condominiilor” care în schimb se comportă bine.

Acesta este motivul pentru care este important ca oricine are un domeniu să se ocupe de menținerea unui nivel ridicat de securitate pentru site-ul său web. Puteți pune cu ușurință în practică toate aceste sfaturi (securitatea parolei și formularele de contact de pe site-ul dvs.) pentru a elimina riscul încălcării conturilor dvs. de e-mail, cu consecința listei negre a domeniului / serverului, datorită trimiterii de mesaje SPAM . Acest lucru vă va permite să vă trimiteți mesajele cu încrederea că destinatarii le primesc și, mai presus de toate, că destinatarii nu primesc mesaje SPAM enervante de la dvs. În acest fel puteți contribui la siguranța și reputația „condominiului” dvs.

MailOUT – nu mai există e-mailuri în SPAM
Cu toate acestea, știm că foarte des aceste acțiuni sunt efectuate poate prea târziu sau cu puțină atenție.

Din acest motiv, la HOST am decis să ajutăm clienții noștri în prevenirea mesajelor de e-mail trimise de SPAM. Serviciul pe care l-am dezvoltat se numește MailOUT și este prezent și activ în mod implicit în toate profilurile de găzduire partajată și în planul Reseller gazdă și, datorită algoritmilor sofisticati și abordărilor de învățare automată, detectează și blochează automat e-mailurile trimise de la e-mailuri pirate (de ex. parole pirate) sau pluginuri pirate ale WordPress, Joomla sau alte CMS.

Cum funcționează MailOUT?
Serviciul, într-un mod complet transparent și compatibil cu orice aplicație web, funcționează în 5 etape:

Analizați e-mailurile trimise
Blocați orice SPAM și evitați livrarea acestuia la destinație
Detectați sursa de spam (formular de contact, plug-in sau e-mail spart)
Blocați sursa SPAM (în cazul PHP) sau forțați o resetare a parolei e-mailului compromis
Anunțați clientul cu acțiunile care trebuie întreprinse pentru a rezolva problema
În toate acestea, livrabilitatea e-mailurilor este garantată deoarece MailOUT folosește sute de servere și adrese IP, răspândite în întreaga lume și, prin urmare, va folosi întotdeauna serverul și IP-ul cu cea mai bună reputație pentru a trimite e-mailuri „bune”.

Dacă doriți mai multe informații despre noul serviciu MailOUT activ pe profilurile de găzduire, vă rugăm să ne contactați la numărul gratuit 0371 782 303 sau prin e-mail la sales@edcnet.ro

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CAPTCHA